Günümüzde dünya, küresel ısınma, iklim değişikliği, gıda ve su kıtlığı, seller, kuraklıklar gibi çevresel sorunlardan büyük ölçüde etkilenmektedir. Öğrencilerin, mevcut ve gelecekte karşılaşabilecekleri gerçek yaşam sorunlarıyla başa çıkabilmeleri için ‘yeşil beceriler’ ve ‘yaşam becerileri’ (eleştirel düşünme, öz farkındalık, yaratıcı düşünme, karar verme, problem çözme, kişilerarası beceriler) ile donatılmaları gerekmektedir.
Ekim ayında başlayan ve İtalya, Fransa, Romanya ve Türkiye olmak üzere 4 farlı ülkeden 9 öğretmen ve 126 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilen projede uluslararası 9 farklı takım oluşturarak Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarından üç tanesi ile ilgili çalışmalar yapıldı.
SDG 2 – Açlığa Son (Zero Hunger):
Dünya genelinde milyonlarca insan yetersiz beslenme ve açlıkla mücadele ediyor. Sürdürülebilir tarım uygulamalarıyla gıda güvenliği sağlanmalı ve herkesin yeterli besine erişimi garanti altına alınmalıdır.
SDG 4 – Nitelikli Eğitim (Quality Education):
Eğitim, bireylerin potansiyelini gerçekleştirmesi ve toplumların kalkınması için temel bir haktır. Herkesin kaliteli, kapsayıcı ve eşit eğitim imkanlarına erişimi sağlanmalıdır.
SDG 5 – Toplumsal Cinsiyet Eşitliği (Gender Equality):
Kadınlar ve kız çocukları, dünyanın birçok yerinde hâlâ ayrımcılık ve şiddetle karşı karşıya kalıyor. Toplumsal cinsiyet eşitliği sağlanarak kadınların tüm alanlarda güçlenmesi desteklenmelidir.
Projede emeği geçen danışman öğretmenimiz Barış MERTTÜRK ve projede görevli öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Projeye dair bazı etkinliklerimizi aşağıdaki linklerden görebilirsiniz.
SDG-5
https://drive.google.com/file/d/1qwXr3PC-xQs5Di1vlRgGfy01dp76BBTN/view?usp=shar…
https://www.emaze.com/@ALFOZLFOT/be-smart-stay-greenteam-1
SDG-4
https://www.canva.com/design/DAGkUmxKQZI/2J5Sw3OOyxHdaM5UQ8z_1w/view?utm_conten…
SDG-2
https://padlet.com/brsmrt/sdg-2-zero-hunger-climate-change-and-hunger-tsd0dn9xrm6inpt9
https://padlet.com/volpatilaura1/sdg-2-step-3-mizk2zfxwt6q